Akce pořádané či podporované Sekcí PPH

Jarní seminář o proměnných hvězdách

Zlín, 1. 5. 2015 - 3. 5. 2015

Jarní seminář o proměnných hvězdách
Analýza nově objevených proměnných hvězd a setkání jejich objevitelů

Sekce proměnných hvězd a exoplanet České astronomické společnosti pořádá ve spolupráci s hvězdárnou Zlín specializovaný seminář zaměřený na korektní analýzu fotometrických dat proměnných hvězd, objevených českými pozorovateli.

CzeV katalog v současné době obsahuje přes 654 proměnných hvězd objevených českými amatérskými astronomy. Typ proměnnosti, kompletní světelná křivka nebo světelné elementy jsou však známy jen u malého počtu z nich. Jarní seminář má napomoci především objevitelům proměnných hvězd (ale nejen jim!) k provádění korektní analýzy jejich vlastních dat, případně doplněných o data z robotických přehlídek. Začátečníci na semináři získají přehled o tom, jak mohou ve svých datech objevit vlastní, dosud neobjevenou proměnnou hvězdu a jak rozpoznají artefakty měření. Pokročilí účastníci semináře se seznámí s teoretickými základy periodové analýzy svých fotometrických dat, ale především se také sami naučí používat pro tyto účely vhodný software jako PerSea, Peranso nebo Period04.

Své přihlášky – návratky zasílejte nejpozději do 7. 4. 2015 emailem na adresu lsmelcer@seznam.cz. Připojte kontaktní informace na sebe a informaci o tom, co byste se na semináři chtěli naučit / prodiskutovat.

Podrobná pozvánka a návratka bude rozeslána všem členům sekce emailem

Kontaktní osoba: Ladislav Šmelcer,
Adresa: Vsetínská 78, 757 01, Valašské Meziříčí
E-mail: lsmelcer@seznam.cz, tel.: 777 82 88 86

PODROBNÉ INFORMACE NALEZNETE ZDE

NÁVRATKA

PROGRAM

> Zpět na chystané akce
> Zpět na proběhlé akce

Momentálně nepozoruje žádná přihlášená observatoř.