ETD v New Astronomy

Sekce PPH ČAS, 16. 9. 2009

V New Astronomy vyšel odborný článek o našem produktu - ETD, Exoplanet Transit Database. Recenzním řízením procházel více než půl roku, ale zato nyní víme, že článek (i samotná ETD) obstál u oponentů - profesionálů z oboru.
 Nyní je článek konečně venku a ETD tak vešla ve známost celosvětové komunitě profesionálů v exoplanetárním výzkumu. Je to další krok k tomu, aby naše pozorování a aplikace ETD byly používány co nejširším plénem odborníků.

Hlavním autorem článku je Mgr. Stanislav Poddaný (správce databáze ETD) a spoluautory jsou Bc. Luboš Brát (tvůrce ETD) a Mgr. Ondřej Pejcha (autor fitovací procedury).
 V článku jsou dopodrobna popsány všechny funkce ETD, včetně fitovacího algoritmu i algoritmu na výpočet indexu kvality dat DQ.

Že o článek a následně o ETD je zájem dokládá i statistika TOPlist ze dne vydání na arxiv.org. Viz obrázek 2.

ETD je ve článku prezentována jako produkt České astronomické společnosti, což posiluje jak prestiž ČAS v zahraničí, tak dodává ETD zázemí silné astronomické společnosti.

Cituji z čláknu...
 The Exoplanet Transit Database is maintained by the Czech Astronomical Society (CAS), an almost 100 years old astronomical society with hundreds of members - professional and amateur astronomers in the Czech Republic.
 ETD is stored on the web server of CAS which is periodically backup. The server and CAS itself are supported by grants by Czech national Council of Scientific societies and membership fees. The long history of our organization, large membership platform and financially assured operation of the server are the basic conditions making the ETD permanent source where observers can store their data securely.

Článek na arxiv.org:
 Exoplanet Transit Database. Reduction and processing of the photometric data of exoplanet transits, 14. 9. 2009
 Stanislav Poddaný, Luboš Brát, Ondřej Pejcha

Luboš Brát