22. 3. 2017:
B.R.N.O.
Právě vyšla již 40. publikace minim zákrytových proměnných hvězd napozorovaných v rámci projeku B.R.N.O.! Díky heroickému úsilí všech zapojených pozorovatelů (kterých bylo neuvěřitelných 83), publikace obsahuje rekordních 3394 okamžiků minim pro celkem 1096 objektů.

Děkujeme všem nadšeným proměnářům za jejich cenné příspěvky do databáze B.R.N.O. Nyní už zbývá jen sledovat, jak budou publikovaná minima využívána profesionály po celém světě :-).

Práce byla publikována v online časopise OEJV a můžete si ji prohlédnout ZDE.

Projekt B.R.N.O. - zákrytové dvojhvězdy

Vítejte na www stránce věnované pozorování zákrytových dvojhvězd!

Zkratka B.R.N.O. znamená Brno Regional Network of Observers a odkazuje na historii Sekce, když ještě byla těsně spjata s brněnskou hvězdárnou.

Pozorování zákrytových dvojhvězd se u nás provádí již od roku 1960. Výsledek pozorování je především zejména určování okamžiků minim.

Pozorování je možné provádět vizuálně a pomocí CCD techniky. Okamžiky minim a původní vědecké články byly dříve publikovány především v anglicky psaném věstníku "Práce Hvězdárny a planetária Mikuláše Koperníka v Brně" a v sekčním věstníku "Perseus". Nyní se data publikují již výhradně elektronicky - v odborných žurnálech jako je IBVS (Information Bulletin on Variable Stars) či OEJV (Open European Journal on Variable Stars)