24. 4. 2017:
B.R.N.O.
Upozorňujeme na pozorovací kampaň pro hvězdu KIC 2835289 (V = 13 mag). Ve dnech 2.6. až 3.6.2017 by mělo docházet k zákrytům s třetí složkou tohoto unikátního trojhvězdného systému. Tyto zákryty jsou známé díky dalekohledu Kepler a vyskytují se velmi zřídka, jednou za 750 dní! Pomozte je potvrdit i ze země. Doporučujeme měřit tuto hvězdu i v předchozí a následující den. Více o kampani ZDE.

Projekt B.R.N.O. - zákrytové dvojhvězdy

Vítejte na www stránce věnované pozorování zákrytových dvojhvězd!

Zkratka B.R.N.O. znamená Brno Regional Network of Observers a odkazuje na historii Sekce, když ještě byla těsně spjata s brněnskou hvězdárnou.

Pozorování zákrytových dvojhvězd se u nás provádí již od roku 1960. Výsledek pozorování je především zejména určování okamžiků minim.

Pozorování je možné provádět vizuálně a pomocí CCD techniky. Okamžiky minim a původní vědecké články byly dříve publikovány především v anglicky psaném věstníku "Práce Hvězdárny a planetária Mikuláše Koperníka v Brně" a v sekčním věstníku "Perseus". Nyní se data publikují již výhradně elektronicky - v odborných žurnálech jako je IBVS (Information Bulletin on Variable Stars) či OEJV (Open European Journal on Variable Stars)

Vše potřebné ...

blížící se AKCE

19. 8. 2017
57. praktikum pro pozorovatele proměnných hvězd

Momentálně nepozoruje žádná přihlášená observatoř.